Autolakovna Voříšek, autoservis, pneuservis

Lakování krok za krokem

Ochrana proti korozi začíná už v hutích

Jedním z největších nepřátel automobilů je koroze. Ochrana proti ní začíná už v hutích - role plechu jsou opatřeny základní protikorozní ochranou - jsou mastné. Dalším opatřením je zinkování, případně nanášení plastových vrstviček.

Další opatření probíhají již v lakovnách automobilek. Nejdříve se vše dokonale odmastí a pak se pomocí fosforových sloučenin vrchní vrstva plechu připraví na nanášení dalších hmot. Nejdůležitější je kataforéza (elektroforéza) - karoserie je ponořena do ochranného roztoku, který s kovem vytvoří pevnou vazbu. Ta je ještě posílena vypálením při 200 °C.

Dále přichází na řadu plnič, který má za úkol vytvořit jednolitý základ pro barvu auta. Po jeho vypálení následuje lakování odstínem a pak ještě tvrdým bezbarvým krycím lakem. Na každém středně velkém autě je použito přes tři kilogramy laku.

Protikorozní vrstvy
Ochrana spodku - stovky mikrometrů
Bezbarvý lak - 35 až 45 mikrometrů
Vrstva barvy - 15 až 25 mikrometrů
Plnič - 35 mikrometrů
Kataforéza - 12 až 25 mikrometrů
Fosfátování - 5 mikrometrů
Pozinkování - 8 až 10 mikrometrů

Postup pro opravu laku

Čištění (předúprava) Broušení (přípravná práce) Použití vyrovnávacího tmelu
 
Broušení Čištění Používání plničů
 
Broušení Konec přípravy Nanesení vrchního laku
 
Nanesení bezbarvého laku Leštění Perfektní výsledek


Copyright © 2007 - 2017
Autolakovna Voříšek s. r. o.
Servind Standox BASF BMW ColorSystem